Jdi na obsah Jdi na menu
 


toto video je z vlastně vytvořené mapy v editoru ze hry far cry 2.poukazuje na střelbu ze strážních minometných pozic na druhou stranu řeky na území protivníka

podomácku vytvořené video které nejdřív patřilo pro ukázku kámošovi tak se omlouvám za kecy a ke konci je batlefield bad company :D.zde je cd-key

FCY-D8ER-T2J3-KKV4-W1FX
Far Cry 2  Osudy herních značek jsou mnohdy spletité. Zažili to Bohemia Interactive s Operací Flashpoint a zažil to i CryTek s Far Cry. Jen co utekl pod lukrativnější ochranná křídla Electronic Arts, zjistil, že u Ubisoftu jaksi zapomněl licenci, která ho proslavila. Zatímco Armed Assault spíše propadlo, Crysis s největší pravděpodobností uspěje. Zda se budou smát všichni, tedy i Ubisoft, který právě poodhalil roušku „regulérního“ pokračování, zatím jasné není. 


Prvním problém nastal s angažováním hrdiny. Rek minulého dílu Jack Carver na konzolových spin-offech lehce zmutoval, získal nadpřirozené schopnosti a pro Ubisoft Montreal se tak stal pro potřeby pokračování nepoužitelným. Tvůrci se totiž rozhodli, že Far Cry 2 bude mnohem realističtější. „Mnoho hráčů a také členové našeho týmu se domnívá, že Far Cry byl nejzábavnější před nástupem mutantů na scénu,“ vysvětluje producent Louis-Pierce Pharand. Nic z nadpřirozena ve druhém dílu nenajdeme. Jack byl sice sympaťák, ale nebyl autory prezentován natolik vehementně, aby se z něj stala pro sérii kultovní postava. Proto ho mohli autoři s klidem v srdci opustit. A opustili také malebné ostrůvky v Pacifiku, jež nahradí ve hrách nepříliš vytěžované prostředí: rovníková Afrika.


Pharand vysvětluje volbu dějiště: „Hledali jsme místo, které je podobně exotické a krásné jako ostrovy ve Far Cry, ale také stejně nebezpečné. Afrika je kolébkou lidstva, prastará a divoká, což z ní dělá jasnou volbu.“ Jedna obrovská výhoda stěhování je patrná na první pohled. Africký kontinent nabízí plejádu úžasných scenérií a většina z nich by ve Far Cry 2 měla být použita, ať už jde o savany, stepi, džungle, města, vesničky nebo pouště. Oproti předchůdci tady bude určitě o poznání více optické variability. „Abychom si udělali představu o tom, co skutečná Afrika vůbec znamená, hned několikrát jsme se vydali do Keni. Tento stát obsahuje všechny myslitelné formy africké přírody,“ dělí se o své zážitky Clint Hocking, vedoucí kreativního oddělení při tomto projektu. Hra však nebude umístěna do reálně existující země, autoři si vymysleli vlastní stát přímo v srdci Afriky.


V této zatím bezejmenné zemi zuří už několik let občanská válka. Dva znepřátelené klany bojují opravdu až na krev, přičemž ani jedna ze stran si nepřeje vítězství jako takové. To by pak tzv. Warlordi museli seknout s narkoprůmyslem a jít dělat něco pořádného. Tím je postaráno o skvělé podhoubí pro obchodníky se vším možným, ať už s drogami či zbraněmi, vojáky nebo nejrůznější lovce štěstěny. Zkrátka samé rozpolcené typy – a jedním z nich se stanete i vy.


Na výběr má být celkem dvanáct charakterů. Rozhodovat se budete především podle jejich vzhledu – k dispozici bude například černý rastafarián či jadrný ex-voják. Podle Hockinga má Far Cry 2 hodně co dělat s emocemi a vnitřním prožíváním, proto je důležité, aby si každý vybral postavu, která mu opravdu sedí. Hráč by si měl říct: „tím chci být!“. Nejde ale jen o vzezření, všichni za sebou budou mít vlastní příběh, v němž do jisté míry budete pokračovat. „Přišli jsme se životopisy hlavních hrdinů za našimi grafiky a řekli: kluci, udělejte nám k těmhle osudům obličeje,“ vypráví Pharand. „A oni to zvládli. Postavy jsme pak ukázali našim testerům. Domnívali jsme se, že aspoň tři z nich propadnou, ale ne – všichni se dočkali zhruba stejných preferencí. To je důkaz, že se tu vhodné alter ego najde vskutku pro každého.“ Přitom charaktery nemají žádné zvláštní schopnosti a děj se kolem nich bude rozvíjet zhruba stejně. Typové se prostě liší jen vizuálně. Typové? Na otázku, zda ve hře bude i nějaká žena, autoři nedávají jasnou odpověď.


Jedno, koho zvolíte, na začátku se mu každopádně nebude dařit příliš dobře. Svíjen záchvatem malárie se hrdina na chvíli probudí z živé noční můry. Poté, co si oči zvyknou na prudký příval světla, vidíte špinavý pokoj. Zjišťujete, že nejste sami. V polostínu pokoje stojí tajuplný muž. S potěšením sleduje, jak strádáte. Žádný div, vždyť jste do Afriky přišli především proto, abyste tohoto mizeru odpravili. Kdybyste netrpěli malárií, jistě byste si vzpomněli, proč vlastně. Nájemná vražda? Pomsta? Ale to je momentálně vedlejší, důležité je zůstat při životě. Cizinec vám nabídne pistoli – s jedinou kulkou v zásobníku. Stojí na ní vaše jméno. Pak neznámý mizí a nechává vás vašemu osudu. Ten má s vámi naštěstí lepší plány, než vás nechat bídně zhynout v hotelovém pokoji. Uzdravíte se a vydáte se po stopách své oběti. Tak začíná napínavý příběh Far Cry 2.


Stejně jako ve Stalkerovi, i zde bude honba za oním mužem jakousi hlavní dějovou linií. Ale než vůbec zvíte co a jak, budete se muset zapojit do klanové války na straně jedné ze dvou frakcí. I to silně připomíná černobylský hit. Například za United Front for Liberation and Labor (UFLL) bude vaším úkolem transport drog, obstarávání arzenálu či potírání stanovišť nepřátelské skupiny. Přitom stoupáte v hierarchii té které partaje a dostáváte tak stále důležitější zakázky. Tím samozřejmě klesáte v očích konkurence a pomalu, ale jistě se stáváte jejím úhlavní nepřítelem. Počáteční lán světa k prozkoumávání se rozprostírá na ploše pět krát pět kilometrů, později – po absolvování určitých událostí – se otevře další, stejně velká oblast. V takto velkém prostředí není možné se smysluplně pohybovat po vlastních, a tak nebude chybět 14 druhů přibližovadel ve 41 variantách. Jedná se o buginy, jeepy, trucky, lodě, nicméně žádné motorky – ty se prý špatně ovládají z perspektivy první osoby. Jediným vzdušným prostředkem zůstává kluzák, s nímž bychom však měli dokázat plachtit déle než minule, protože nebude tak rapidně ztrácet výšku.


Frakce jsou ve hře sice pouze dvě, což je oproti například Boiling Point, Mercenaries či zmíněnému Stalkerovi málo, na druhou stranu je jejich konflikt opravdu podrobně rozpracován a veden logickými strategiemi. Chování klanu ve všech možných situacích se určuje na základě několika proměnných. Těmi nejdůležitějšími jsou parťáci (především jejich počet), morálka a také míra kvality výbavy. To se zračí i v zadávaných úkolech. Mnohdy budete muset vyčistit například tréninkový tábor, ale to nestačí – aby utrpěla morálka konkurence, je zapotřebí, aby se zpráva dostala do radiostanice, která ji následně rozšíří. Nejen vaše činy se pak zračí v dalším průběhu hry. Budete se potýkat s menším odporem a nepřátelé s nízkou morální hodnotou z boje spíše utečou. Zničíte-li protivníkovu továrnu, poznáte to na špatné vybavenosti jeho lidí, případně poruchovosti zbraní. Ve Far Cry 2 totiž kvéry podléhají stáří. Čím déle tak například pálíte z AK-47, tím více se zhoršují jeho vlastnosti – je méně přesné a může se zaseknout. Vedle obligátní mačety a pistolky bude možné brát na cesty pouhé dvě větší zbraně, takže je vždy potřeba uvážit, zda jsou v pořádku, zda se na tu kterou misi hodí, případně si je v průběhu bojů měnit.


Zatímco se budete propracovávat hierarchií klanu nahoru, stále znovu byste se měli střetávat se starými známými obličeji. Tedy těmi z počáteční volby charakteru. Zbylé hlavní figury totiž má ovládat vyspělá umělá inteligence sledující vlastní plány. Tak může například zmíněný rastafarián pracovat pro UFLL stejně jako vy a ex-voják naopak marnit svůj čas v hospodě. V tomto případě neexistuje rozdělení na dobré a zlé. Borci zkrátka jedou na vlastní triko, jsou to ostatně žoldáci, někdy také mohou bojovat o přežití. Ve volném čase se s nimi lze potkat v baru zvaném „Mikes Place“. Tyto postavy tvoří jakousi rodinu, Ubisoft hovoří dokonce o konceptu „Buddies“. V jednotlivých misích k těmto hochům můžete mít různé vztahy. Když je najme konkurence, chovají se vůči vám nepřátelsky, jindy to jsou parťáci a v některých případech mají sloužit dokonce i jako zadavatelé úkolů. Stane se také, že vás zachrání z některých opravdu nepěkných šlamastyk, kdy vám hrozí smrt. Podobně se dost možná zachováte v jiných případech i vy vůči nim. Tímto způsobem chce Ubisoft vytvořit uvěřitelný svět, v němž funguje realistické jednání mezi lidmi. Nesnaží se z nich dělat ideální bytosti, ale nahlíží je z prosté člověčí perspektivy. Někdy jsou až hrozivě zištní, někdy smutní, jindy bezradní a stane se také, že se v nich hne svědomí a chtějí pomáhat.


Nejen lidské chování se co možná nejvíce řídí realitou. I svět, který tady autoři tvoří, má být především uvěřitelný. Začíná to jakousi neuhlazeností prostředí, například měst, jež jsou v Africe v dezolátním stavu. To však vyvažuje člověkem prakticky nedotčená příroda. Je zkrátka nádherné sledovat západ slunce a procházet se hlubokou trávou, která se hýbe v poryvech větru a reaguje na vaše kroky (pokud jí přejedete džípem, uvidíte stopy). Implementován byl parádní systém střídání dne a noci. Ještě lépe ale působí náhlé změny počasí. Když se náhle zatáhne a nastane průtrž mračen, nejraději byste se běželi schovat. Funguje to zcela nahodile, ale v některých případech i s cíleným efektem vyvolat dramatickou situaci. Pokud má být nějaká z misí opravdu napínavá, tvůrci se už postarají, aby se v jejím průběhu obloha zaplnila blesky a z reproduktorů se linul burácivý hrom.

velmi zajmavá hra: a proto jsem vám připravil její příběhTím to ale zdaleka nekončí. Plamenomet, zbraň ve hrách poměrně obvyklá, tu dostává zcela nový rozměr. Okolí totiž hoří! A to ne tak, že chytne jeden strom a plameny na něm plápolají donekonečna. Požár se podle známých fyzikálních zákonů, například vlivem větru, neustále rozšiřuje a pohlcuje stále větší kus země a to do té doby, než se mu do cesty postaví nějaká nehořlavá překážka, třeba jezero nebo skála. Prostředí by mělo být vystavěno tak, aby pokaždé celé hned neshořelo, už teď ale živě vidíme snahu mnohých hráčů podpálit co možná největší prostor. Spálené plochy zůstávají nějaký čas zničené, a to zhruba do té doby, než se na delší čas vzdálíte. Pak je AI v zájmu vyváženosti hry restauruje. Skvělé je, že požár může vzniknout i bez vašeho přičinění, kupříkladu při boji. To se mu pak všichni musí přizpůsobit a nějak na něj reagovat.

 

 

 

 

 

 

 


Ještě před nedávnem jsme vůči regulérnímu druhému dílu Far Cry byli hodně skeptičtí. A to z jednoho prostého důvodu: nic jsme o něm nevěděli a jen jsme se domnívali, že CryTek to se svým Crysis zvládne lépe. Nyní už si zdaleka nejsme tak jistí. Pokud mohu mluvit za sebe, pak si mě první příval informací týkajících se Far Cry 2 opravdu získal a popravdě se na něj těším o fous více než na již takřka hotové Crysis. V mém případě to je dáno tím, že se mi na přírodní úkazy bohatá Afrika líbí jednoduše více. Koncept otevřeného světa, v němž budete narážet na podobné entity a plnit roli důležitého bojového článku mezi dvěma klany, se mi také nesmírně zamlouvá, přestože tady už je originalita vzhledem k boomu těchto her o něco menší. To však nic nemění na tom, že Ubisoft Montreal odvádí podle všeho nadstandardní práci a to v jeho případě takřka jistě znamená zaručený hit!

 

Náhledy fotografií ze složky far cry 2

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

OMLUVA

(Admin, 3. 12. 2008 14:16)

omlouváme se vám za kvalitu našich videjí a za to že sme do nich kecali(Být vámi si u druhého videa vypněte zvuk :D)